Regio Scoutingwedstrijden

Weekend
06-04-2018 08-04-2018

De Regionale en Landelijke Scouting Wedstrijden (RSW/ LSW) vormen jaarlijks het grootste terugkerende evenement voor leeftijdscategorie: “scouts”. De Scoutingwedstrijden bieden scouts één keer per jaar de gelegenheid een sportieve wedstrijd met elkaar aan te gaan en een hoop lol te maken. Er doen jaarlijks zo’n 10.000 scouts mee aan de wedstrijden en dat is ongeveer een kwart van alle scouts in Nederland. Tijdens de LSW (in het Pinksterweekend) strijden de winnaars van de regionale wedstrijden (ongeveer 100 ploegen) om de titel: “Beste ploeg van Nederland”.

Alle Scoutinggroepen uit de Regio Drie Rivieren mogen hun beste scouts sturen naar de Regionale Scouting Wedstrijden (RSW). Iedere groep beslist zelf wie er deelnemen aan de RSW. De hoofdprijs voor het winnen van de RSW is de deelname aan de landelijke Scouting Wedstrijden (LSW). De RSW is voor alle scouts!! Dit klinkt allemaal heel spannend maar de RSW kan je op 2 manieren beleven. Je kan natuurlijk gaan voor de wedstrijd en dat is allemaal heel spannend, maar je kan ook gaan voor een gaaf scoutskamp. Er is in alle opzichte begeleiding aanwezig, dus ook deelnemers die nog niet zoveel scoutingervaring hebben kunnen gewoon meedoen! De sfeer is erg gezellig en ontspannen, dus gewoon een kamp welke je niet mag missen!

Scoutcentrum Buitenzorg
Amsterdamsestraatweg 51