Scoutsdag

Vandaag
06-10-2018

Regio Scoutsdag (RSD) is een jaarlijks terugkerende dag begin oktober voor alle Scouts in de Regio Drie Rivieren. Op deze dag worden er veel verschillende activiteiten georganiseerd waarbij het niet draait om de beste zijn, maar om samenwerken en plezier hebben met elkaar. Elk jaar vindt de dag plaats op een ander terrein van een scoutinggroep in onze regio en komen alle activiteitengebieden binnen het spel van de scouts aan bod. Er worden wel punten bijgehouden per activiteit. Er wordt gescoord op motivatie/ gezelligheid van de ploeg, creatief (creatief vals spelen mag dus) en de prestatie. De best scorende ploeg krijgt elk jaar een ludieke prijs.

Activiteiten die we de afgelopen jaren hebben gedaan zijn onder andere vlotvaren, aanmaakblokjes maken, de Razende Reporters maken een reportage van de dag, wafels bakken op het kampvuur, abseilen, eiervolleybal, blind voetballen, pionieren met saté stokjes en marshmallows, zeepbaan en discussiëren in het Scouting Lagerhuis.

De RSD wordt georganiseerd door een klein groepje stafleden uit onze Regio (er is altijd plek voor nieuwe leden!). Op de dag zelf wordt de leiding van de groepen die meedoen, ingezet om de posten te bemannen, foto’s te maken, koken, etc.

RSD: elk jaar weer een dag vol knotsgekke activiteiten met scouts uit de Regio!

Volledige kalender bekijken